Ikea

Dagen (läs Lördag) började med en tripp till Ikea, jag o Filippa skulle på tripp! Tanken var att både hon och jag skulle köpa säng, men jag kom fram till att jag faktiskt inte hade någon stans att förvara sängen sålänge, så jag struntade i att köpa någon säng.
Men ett släp hyrde vi, för Filippa skulle ju ha säng! O vem hade dragkrok på sin bil? Jo, Lolle såklart! Därför var det jag som fick "äran" att köra med släp, som filippa sa till mannen på statoil att vi kunde (ingen av oss hade gjort det innan) så han fick snällt koppla på släpet o sen drog vi!
Inne på ikea gick de väldigt smidigt, Filippa hittade sin säng och jag hittde lite smått-o-gott & bra-o-ha saker, inte så faligt dyrt så det var ju kalas bra! Världens längsta kö dock, helt knas har det blivit i kassorna ju!
Aja, sen var det "bara" att packa in i släpet, när det stod klart för mig att jag var tvungen att backa in släpet till lastzoonen så steg paniken lite, att backa med släp ska ju va skitsvårt hade ju jag hört, o de kan jag ju säg att det var det, Filippa skrek, sväng dit, kör fram, sväng höger o.s.v. samtigt står det en man jämte hela tiden o kollar hur detta går till, när mitt tålamod höll på att ta slut och det nästan var klart erbjöd sig mannen att göra det åt mig, dagens hjälte, han hoppade in i bilen och perfekt blev det! Tack snälla man, han kan ha gjort dagens gärning.. eller?

(
Roligast måste egentligen ha varit att vi egentigen inte hade behövt ett släp, det hade räckt med en kombi för sängen var ihop-rullad, haha... känns lagom skoj att veta nu i efterhand faktiskt)



Filippa provar säng!


inget ikea utan köttbullar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0