År 2008

Nu är ju den stora frågan om år 2008 har varit ett bra elle ett dåligt år. Så vad hände egentligen detta året? Nyårsfesten förra året var ju stor succe, bättre fylla kommer jag nog aldrig få, den kvällen hör alltså till dom bra!
Jag var på skidesmester vecka 6 med mina underbara klasskamrater, känns helt otroligt att jag pluggade vid den tiden, men ja så var det faktiskt, sketans rolig resa som innehöll allt, den resan var grymt bra, så det verkar som att året fick en bra start i alla fall!
Efter skidresan var det bara te att hem och packa om, för jag och brudarna skulle på en tripp till Göteborg, bo hos Lisa och kolla på Bullet For My Valentine. Det var en bra helg i götet, fick ju åka spårvagn med ju!
Lite längre fram i tiden, rättare sagt vid påsk så kommerårets första och tråkigaste sak, min älskade Morfar försvann upp till änglarna, vilket kom som en chock för oss allihopa. Men jag vet, morfars lilla gullebarn som jag alltid fick höra att han är glad över det. han orkade inte mer, att ta hand om ett stort hus och en sambo som inte kunde ta hand om sej själv kan inte vara en lätt uppgift när man är 85 år.
Efter detta kommer nästa tråkiga sak, Dagen efter Morfars begravning får Farmor en stroke och blir sej aldrig mer lik. Innan var hos hur klar som helst och jätte mysig. NU är hon bara jättemysig och fruktansvärt förvirrad, kan man gå vilse i vårt hus säger väll det de mesta?
Sen var det slut på tråkigheter ett tag. De roliga sakerna löste av sig själva, det började med att jag tog min examen som fritidsledare, en dag som visserligen innehöll många känslor och funderingar. Den dagen avslöstes med Midsommarfirande på öland, resan till agia napa med hela gänget, och en sommar med mkt sol och bad. Östersjö jobbade jag på ölhalen, det var sista året jag stod i den baren, härligt att slippa det i framtiden. =)
Hösten kom och det var kräftskivor och mycket jobb, hade visserligen jobbat sjukt många kvällar under sommaren och under hösten fick jag mitt första vik på Loftet. Har haft ett sjukt bra jobb denna hösten som har trivts super bra med, trisst att man nu har slutat, hade kunnat blir grymt bra om jag hade fått konsentrera mej på en sak.
Hösten bestod väll nästan bara av jobb, fyllde visserligen år men det märktes knappt, jobbade ju hela dagen så det säger kanske en del om min höst. De lilla vinter vi har haft är det väll bara julen som har varit lite speciellt, det blev en bra julafton, juldagen behöver vi j inte prata om, för där fick jag min livs värsta fylla, håll i hatten! Kan ju sluta detta året med: Jag är ett lamadjur "spott" "spott" "spott"
2008 har varit lite av ett vänskaps år. Har gjort sjukt mycket grejer med mina vänner och jag bara älskar det. De betyder väldigt mycket för mej! NÅgonting som är extra roigt är ju att under 2008 har jag funnit en helt ny vän, som tydligen ochså skulle kunna vara som en syster till mej. Sjukt glad att jag har träffat Emma E detta året, trodde inte att det fanns vänner som höll samma klass som de jag redan hade, men tydligen gjorde det dé!
Tack för år 2008!



                        


Kommentarer
Postat av: Emma

rörd jag blev! =) söt du e gumman eller ska jag rättare sagt säg syrran??! haha. sjukt glad över att vi träffats!! puss på dej

2009-01-02 @ 00:25:24
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0